»   Domaining

Anglojęzyczne nazwy takie jak domaining, hosting, branding na stałe wdarły się do naszego języka, jednak nie każdy rozumie ich znaczenie. W tym krótkim artykule chcemy przedstawić państwu informacje na temat domainingu.

Wybór domeny internetowej

Wydawać by się mogło, iż wybór własnej domeny internetowej jest sprawą błachą. Na jej wybór składa się wiele procesów przez które przechodzimy wybierając odpowiednią domenę dla Państwa przyszłej strony internetowej.

Zdarza się, że domena z najbardziej porządaną końcówką .pl dla naszej firmy jest już zarezerwowana. Jeśli żadna witryna nie istnieje pod danym adresem, tak możemy rozpocząć negocjacje z właścicielem domeny w celu jej odkupienia. W innym wypadku poszukujemy domen alternatywnych (co nie znaczy mniej atrakcyjnych) z końcówkami .com, com.pl, .eu, .info, .net itp, itp. Natrafiając na wolną domenę sprawdzamy czy:
  • dana domena posiada jakąś historię - im starsza domena tym lepiej
  • nie jest za długa, ze względu na nieatrakcyjność przy np. zakładaniu firmowej skrzynki pocztowej (ex. biuro@bardzodobreubezpieczenia.pl)
  • jest odpowiednia do profilu działalności firmy


Dobra domena to podstawa przyszłej reklamy strony www (istotna także przy pozycjonowaniu. Warto jej dobór dobrze przemyśleć i ustalić to z naszą firmą.

firmowa skrzynka mailowa