»   Logotypy - identyfikacja wizualna - Corporate Identity

Losowe realizacje :

Logo Telebud - Jan Przybyło
Logotyp e-Wrobel.com
GoBrand - Agencja Interaktywna
Stworzenie nazwy firmy oraz logo Visou
Logo BHP i PPOŻ Stanisław Nagaś
Logo lokalu Wisienka w Kolbuszowej

Symbole towarzyszą nam od zarania dziejów. Umiejętność kojarzenia faktów z kształtami ma swoje silnie odbicie w reklamie pod postacią logotypu. Nie jest to zwykły ładny znaczek, który ot tak sobie powstał. Kreacja logo firmy, produktu, usługi to skomplikowane zadanie, które ma na celu jak najsilniejsze zakorzenienie się w podświadomości klienta. Wybór produktów często uwarunkowany jest właśnie widniejącym na ów produkcie logo.


Pewne badania

Ekipa pewnego programu telewizyjnego przeprowadziła badania mające na celu ukazanie potęgi zarówno logotypu (marki) jak i zarówno potężnych możliwości naszej podświadomości. Test banalny w swej prostocie obnażył pewność siebie wielu uczestników. Jak przebiegał test? Otóż do 4 kubków rozlano 2 napoje – Coca Colę oraz Pepsi. Kruczek polegał na tym, że na kubkach widniały 4 różne logo – Coca Coli, Pepsi oraz 2 mniej znane marki. Badani mieli ocenić smak w skali od 1 do 10. Jakie były wyniki? Napoje ze znanymi logami na kubkach otrzymywały bardzo wysokie noty, natomiast pozostałe 2 (pomimo tej samej zawartości kubków) otrzymywały noty mierne z adnotacjami, iż są one mętne, nieorzeźwiające itp.

Człowiek myśli symbolami

Wymień teraz w myślach szybko 5 firm. Co zobaczyłeś/aś? Oczywiście, że były to logotypu wraz z kolorami danych firm. Cała kompozycja logotypu do dobrane kształty, odpowiednia czcionka, przemyślana kolorystyka oraz czynniki powodujące nasuwanie się skojarzeń. Oczywiście można do całości dołączyć także dźwięk, tak jak robi to wiele firm (Nokia, Intel, T-Mobile itp.), a jeszcze bardziej zwiększymy rozpoznawalność naszej marki.